Press "Enter" to skip to content

משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית

למי מיועדת משכנתא חוץ בנקאית?

דמיינו את התרחיש הבא- אתם בעיצומה של רכישת או שיפוץ דירה, או שבדיוק התחלתם בתהליכים של פתיחת עסק עצמאי, ולפתע פתאום מגלים שהבנק לא אישר את הלוואתכם. לבנקים סיבות שונות לסרב לבקשות משכנתא, שנעות בטווח רחב. יתכן שקיים בעברך סירוב מהבנק ההופך את בקשתך לפחות מזמינה, או שגובה הביטחונות שתוכל להעמיד לא מכסה את עלות ההשקעה. יש מקרים מסוימים, בהם לבנק מסוים פשוט כמות גדולה מדי של התחייבויות קודמות, וסירובו לא קשור לבקשתך הספציפית בכלל. בכל מקרה, במצבים בהם המשכנתא הבנקאית הופכת ללא זמינה, ניתן לבקש מגופים שונים משכנתא חוץ בנקאית, שתאפשר לכם להמשיך בתהליך שהתחלתם.

מיהם הגורמים המציעים משכנתא חוץ בנקאית?

בעבר רק הבנקים יכלו להציע הלוואות, אך החל משנות השמונים, האופציה של משכנתא חוץ בנקאית הפכה לנפוצה בהרבה. כיום, השוק כולל מגוון רחב של גופים המציעים משכנתאות חוץ בנקאיות, והסכומים הגבוהים יותר מוצעים בעיקר על ידי חברות מימון פרטיות וחוץ בנקאיות. היתרון בפנייה לגופים אלו על פני פנייה לבנקים, היא העובדה שהם לא מתבססים על היסטוריית האשראי של מבקש המשכנתא. על מנת לקבל משכנתא חוץ בנקאית מגורמים פרטיים, יש לשעבד את הנכס הרלוונטי כנגדה. האופציות הנפוצות יותר לקבלת משכנתא מסוג זה הן מידי חברות פרטיות או חברות בת של גופים פיננסיים אחרים. גם חברות הביטוח או גופי חסכונות שונים יכולים לספק שירות זה במידה מסוימת- כתלות בכספים הצבורים בחשבון. עם זאת, מדובר בדרך פחות מומלצת לקבלת התמיכה הפיננסית המבוקשת.

מה ימנע ממני לפנות לגוף חוץ בנקאי לקבלת משכנתא?

היתרון של הבנקים, הוא שגודלם ושליטתם בשוק מאפשרים לקבל מסלולי משכנתא נוחים יותר מאלו המוצעים בשוק הפרטי. לסוגיה זו היבטים רבים אך מסקנה בולטת אחת- בטרם תפנה לכל גוף, בנק או מוסד אחר, לקבלת משכנתא- מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי ולוודא שאתה בוחר באפשרות הנכונה לך ביותר.