Press "Enter" to skip to content

משכנתא ללא הון עצמי

כל מה שצריך לדעת על משכנתא ללא הון עצמי

התנאים הקשים לרכישת דירה בישראל

כיום זוגות צעירים רבים מתמודדים אל מול אחד השלבים הקשים בחייהם – רכישת הדירה. כיום, רכישת דירה בישראל היא אתגר כלכלי לא פשוט בכלל לאנשים ממעמד הביניים. על מנת לקבל משכנתא מהבנק ולהצליח לרכוש דירה, על הזוג להתחיל עם הון עצמי. הבנק דורש הון עצמי של לפחות 30% מערך הדירה אותה הם מעוניינים לרכוש. עם מחירי הדירות הגבוהים כיום, ההון העצמי הנדרש הוא מאות אלפי שקלים – סכום שלא קל בכלל להשיג.

משכנתא ללא הון עצמי

זוגות רבים לא מצליחים להשיג את ההון העצמי הדרוש לקבלת משכנתא. במצב שכזה ישנן דרכים "לעקוף" את דרישת הבנק. הדרך הקלה והשכיחה ביותר היא קבלת הלוואה לכל מטרה. במצב שכזה, כל אחד מבני הזוג פונה אל אחד הבנקים האחרים ומבקש לקבל הלוואה לכל מטרה. הבנקים נוטים לרוב להיות "נדיבים" בהלוואות שכאלו, ולא בודקים בצורה מעמיקה את האדם המבקש לקבל את הסכום. כל עוד ישנה הכנסה סבירה וקבועה, אין סיבה שלא לקבל את ההלוואה. כאשר בני הזוג מגייסים כך את הסכום הדרוש, הם מעבירים אותו לחשבון הבנק המשותף בבנק אשר ממנו מקבלים משכנתא. מבחינת הבנק הכסף נמצא, והוא לא בודק מהיכן הוא הגיע. בצורה כזו הבנק נותן משכנתא ללא הון עצמי קודם.

מה הם הסיכונים שבקבלת משכנתא ללא הון עצמי?

כאשר לוקחים משכנתא ללא הון עצמי יש לקחת בחשבון את הסיכונים והחסרונות שבנושא. קודם כל, ההחזרים החודשיים גדלים משמעותית – בשלב הראשון הזוג נדרש לשלם בכל חודש את ההחזר החודשי של המשכנתא ובנוסף את ההחזר החודשי על ההלוואות. בנוסף, ככל שלוקחים יותר הלוואות שונות, כך הריביות עולות. שימו לב, הריביות שהבנקים לוקחים על הלוואות לכל מטרה עלולות להיות גבוהות במיוחד.