Press "Enter" to skip to content

על השינוי במערכות של מרכזיות לעסקים

אם אתם מחפשים מרכזיות לעסקים להתקנה, חשוב מאד לחשוב מה יקרה איתן בטווח הארוך. למה הכוונה? כפי שאתם יודעים, לכל אחד מאתנו יש ציפייה שהעסק שלו יגדל ויתפתח. לאור ההתפתחות של העסק, כמובן שמפעם לפעם אתם תידרשו לשנות את קווי הטלפון בעסק – אולי להוסיף שלוחות חדשות למשל. כמו כן, אתם נדרשים לא פעם של שירותים חדשים הקשורים לתחום הטלפוניה והתקשורת – כמו ניתוב שיחות מחודש, מתן מענה אוטומטי, חיבור למערכות הדוא"ל וכיו"ב. השאלה היא, איך כל זה משפיע על הבחירה של מרכזיות לעסקים?

חיבור לתשתית הIP

מאחר שאנו מדברים על חשיבה לטווח הארוך, חשוב ומומלץ לבחור מרכזיות לעסקים, שיאפשרו לכם לבצע בהמשך שינוים בקלות יחסית. כאשר מדובר על מרכזיות אנלוגיות, הרי שאפשר לבצע בהן שינויים, אך הדבר דורש התערבות פיזית במרכזיה. הדבר דורש לא פעם התערבות של טכנאי שיגיע במיוחד, וכמובן רכישה של החלק המתאים למרכזיה. כמובן שגם תקלות שונות במרכזיה, דורשות מטכנאי להגיע ולטפל בה פיזית.

לעומת זאת, כאשר מדובר על מרכזיות לעסקים שפועלות על תשתית IP, השינויים הם הרבה יותר נוחים. מדובר על מרכזיות שפועלות על תשתית פס רחב, ועושות שימוש בפרוטוקול SIP, ולכן אם יש צורך לשנות משהו במבנה הקווים והשלוחות – אפשר לעשות זאת דרך תוכנה, ולא ע"י שינוי החומרה.

עדכונים למרכזיה מרחוק

עוד עניין שחשוב להתייחס אליו בבחירת מרכזיות לעסקים, הוא בכך שהמרכזיות החדות שפועלות על פס רחב, אף לא חייבות להיות פיזית בבית העסק עצמו. יש אמנם אפשרות כזו, אך בתי עסק רבים בוחרים לקבל את שירותי המרכזיה מרחוק. לב המרכזיה יושב על שרת מרוחק, והשירותים ניתנים בפס רחב, וכך גם אם יש צורך לבצע שינוי – יוצרים קשר עם מוקד השירות, מבקשים שדרוג או שינוי, ותוך מספר דקות השינוי יתרחש!