Press "Enter" to skip to content

עורך דין ליטיגציה


קצת הסבר על ליטיגציה – מלכת המשפט

כשאנחנו חושבים על עבודת עורך הדין, סביר להניח שהתמונה שעולה בראשנו היא של ייצוג משפטי בבית משפט, חקירת עדים והעלאת טענות בפני השופט. זוהי תמונה שמחטיאה מעט את האמת במשפט הישראלי. עם זאת, התחום אותו תיארנו, של התדיינות וייצוג בבית משפט בפועל, הוא התחום שנקרא ליטיגציה – מלכת המשפט.


לא כל עורך דין הוא עורך דין ליטיגציה

נסביר את עצמנו – עורך דין ליטיגציה הוא אכן עורך הדין שייצג את לקוחותיו בבית המשפט, ידבר בפני הקהל והשופטים וינסה להוכיח את טענותיו השונות של מרשיו. עם זאת, לא כל עורכי הדין בישראל עוסקים בליטיגציה. חלק גדול, אולי החלק הגדול ביותר, מעבודתו של עורך הדין היא עבודה מאחורי הקלעים – ניסוח חוזים, תצהירים וייעוץ משפטי. עורכי דין רבים עושים עבודה מעולה, גם בלי להיכנס לבית משפט ולייצג את לקוחותיהם בהליך משפטי בפועל. עם זאת, לעתים העבודה מאחורי הקלעים לא מספיקה, ואנו צריכים עורך דין ליטיגציה שייצג אותנו בבית המשפט בפועל.


איך נמצא עורך דין ליטיגציה איכותי ומקצועי?

עורך דין ליטיגציה צריך שיהיו לו תכונות מעט שונות מאלה של העורך דין המצוי. לא די שיהיה יסודי ובקיא בחוק ובהליך המשפטי – עורך דין ליטיגציה צריך להיות מקצועי גם בעמידה מול קהל ורטוריקה, בקריאת הסביבה והאנשים סביבו ובאופן כללי לשדר ביטחון וכריזמה. עם זאת, בכדי למצוא עורך דין איכותי שכזה לא צריך לעבוד קשה. כשאתם פונים לעורך דין פרטי או למשרד עורכי דין – גם אם הראשון שתפנו אליו לא יעסוק בליטיגציה בעצמו, ידע להפנות אתכם לשותף או עמית ליטיגטור. משרדי עורכי דין על פי רוב מחזיקים במחלקת ליטיגציה – שזה כל עיסוקה והתמחותה.