Press "Enter" to skip to content

עורך דין חוזים


עורך דין חוזים

עורך דין חוזים הוא עורך דין שהמומחיות שלו היא בבדיקת חוזים ובכתיבתם. כמובן, לא כל עורך דין מבצע את שתי הפעולות ולכן כאשר באים לבחור עורך דין יש לבחון את המומחיות שלו, את הניסיון שלו ואת הבנתו בתחום שבו מתבצע החוזה. חוזים בעלי תוקף משפטי יכולים להיות חוזים בתחום העסקי, בתחום המשפחתי ובתחומים רבים נוספים. חשוב להבין כי כל עורך דין מתמחה בתחום אחר היום ולכן כשבוחרים עורך דין חוזים יש לבחור אחד עם ניסיון מתאים למשימה.


חוזים בתחום העסקי

חוזים בתחום העסקי יכולים להיות חוזים בין שותפים, חוזים בין ספקים או קבלנים ואפילו חוזי שכירות. עורך דין חוזים צריך להיות כזה שמבין בתחום העסקי כיוון שההשלכות על חתימת חוזה יכולה להשפיע בין היתר גם על העתיד העסקי והאישי של החותמים. אפשר לחלק מקרים של חוזים עסקיים בין חוזים שיש לכתוב אותם לבין חוזים שיש לבדוק אותם. אי אפשר להגיד שסוג אחד של חוזים הוא פשוט יותר מבחינת עורך הדין מהאחר ובכל מקרה יש להבין כי מדובר בתחום מורכב שדורש מיומנות וסבלנות רבה.


חוזים בתחום המשפחה

ישנם חוזים שונים אשר נחתמים בתוך המשפחה. החוזים הם לרוב דומים יותר להסכמים ולרוב הם נוגעים לשאלות רכוש כאלה או אחרות, אך לא רק. כאשר ישנם עניינים תוך משפחתיים או יותר מזה, כשרוצים להימנע מעניינים אלו, מומלץ מאד להגיע אל עורך דין חוזים שמתמחה בתחום ולהתייעץ איתו כיצד לפעול.


חוזים בתחום הדיור

כמעט כל אחד מוצא עצמו בשלב זה או אחר חותם על חוזה בתחום הדיור (שכירות או רכישה) וכיוון ששוק הדיור בישראל הוא שוק חם מאד ולא תמיד הוא פועל לטובת השוכרים או הרוכשים ולכן מומלץ מאד למצוא עורך דין חוזים המתמחה בתחום לפני כל חתימה על חוזה.