Press "Enter" to skip to content

ניכיון שיקים פרטיים – מה חשוב לדעת?

מחזיקים שיקים שיש עליהם תאריך פרעון עתידי? זקוקים לכסף מזומן כאן ועכשיו? ניכיון שיקים פרטיים הוא שירות פיננסי שיכול להתאים לכם. כל מי שמחזיק בשיקים שיש להם תאריך פרעון עתידי (כמו למשל אנשים שמקבלים שיקים של שכירות או עבור עבודה שביצעו), יכול לבצע את הניכיון שלהם. המשמעות של ניכיון שיקים פרטיים היא החלפה של כסף עתידי שמובטח בשיק לכסף מזומן. החברה אשר עוסקת בתחום זה מקבלת את השיק ונותנת במקום כסף מזומן. כמובן, החברה מבצעת בדיקה של השיק וגובה עמלה בתמורה לפעולה וזאת כדי להבטיח שכל הצדדים יצאו מרוצים.

בדיקת שיקים

כדי להבטיח לעצמה את הפרעון העתידי של השיק החברה מבצעת בדיקות לשיק הקיים. הבדיקות נעשות במקום וכשהשיק אצל בעליו כך שאין סיבה לחשוש. אם החברה תמצא שהשיק בעל כיסוי היא תציע לבעליו להחליף אותו במזומן בתמורה לעמלה. ניכיון שיקים פרטיים הוא הליך פשוט וחוקי והוא מבטיח לבעלי השיק כסף מיידי שיהיה אצלו ביד, בלי לחכות לתאריך הפרעון.

עמלות בתמורה לניכיון

כמובן, הליך של ניכיון שיקים פרטיים, מחייב תשלום עמלה בתמורה לתשלום במזומן. חשוב להבין כי האדם אשר כתב את השיק לא יושפע מההליך וכל כולו קורה בין הבעלים של השיק לבין חברת הניכיון. לכן, מתבצעת עמלה בין שני הצדדים כשהחברה עצמה נותנת בעצם מקדמה לתשלום עתידי וצריכה לקבל על כך תמורה הוגנת.

לפתור בעיות של תזרים מזומנים

חברת ניכיון שיקים פרטיים מאפשרת לפתור בעיות של תזרים מזומנים. במקום ללכת לקבל הלוואה מהבנק או להילחץ מכך שאין כסף בחשבון, אפשר להפוך שיקים עתידיים למזומן וליהנות משקט נפשי ושקט בחשבון הבנק תוך שימוש בהליך חוקי שלא משפיע על כותב השיק.