Press "Enter" to skip to content

ניכיון שיקים – להפוך שיק עתידי למזומן

יש ברשותכם שיקים עם תאריך פרעון עתידי? אתם רוצים לקבל מזומן כאן ועכשיו? ניכיון שיקים יכול להיות המענה המושלם עבורכם. שירות ניכיון שיקים הוא שירות פיננסי אשר מאפשר למחזיקי שיקים פרטיים או עסקיים להחליף את השיקים במזומן גם כאשר השיקים ניתנים לתאריך פרעון של עוד מספר חודשים. אנשים פרטיים אשר מחזיקים בשיקים שכאלו יכולים להיות משכירי דירות ואילו אחרים יכולים להיות בעלי עסקים אשר בתמורה לשירות שלהם או למוצרים שמכרו קיבלו שיקים עתידיים בשל נוהג שוטף פלוס (שלושים, שישים או תשעים).

הבעיות עם שיקים עתידיים

ישנן שתי בעיות מרכזיות עם שיקים שיש עליהם תאריך עתידי. הבעיה הראשונה היא שלעתים יש צורך בכסף כאן ועכשיו ולא בעתיד. מצב זה יכול להיות אצל עסק שיש לו בעיית תזרים כי הוא מקבל תשלומים לעתיד על עבודה שביצע וחומרים שרכש. מצב זה יכול להיות דם אצל אנשים פרטיים אשר מחזיקים מצד אחד בשיקים שיש להם פירעון עתידי, אך הם צריכים כסף כאן ועכשיו ולא יכולים ליהנות ממנו. הבעיה השניה עם שיקים שכאלה היא שלא תמיד יודעים אם בתאריך הפרעון הם יכובדו או לא. הפתרון הטוב ביותר לבעיות אלו הוא ניכיון שיקים.

אלו שיקים יכולים לעבור פרעון

שיקים עתידיים יכולים להיבדק ואם הם ימצאו תקינים אפשר יהיה לבצע ניכיון שיקים. הליך הניכיון חייב להיות טוב לשני הצדדים ולכן כל השיקים עוברים בדיקה לפני ניכיון שיקים.

חברה לביצוע ניכיון

חברה אשר מבצעת ניכיון שיקים צריכה להיות חברה שמבצעת פעולות חוקיות בלבד. מבחינת נותן השיק המקורי אין השפעה על תאריך הפרעון או סכום השיק והעברת הסכום למזומן מתבצעת בין בעל השיק לבין החברה.