Press "Enter" to skip to content

משכנתא – ההלוואה הכי משמעותית בחייכם

עומדים ליטול משכנתא? אתם בוודאי יודעים שככל הנראה אתם עומדים לפני אחת ההלוואות המשמעותיות ביותר בחייכם. אם אתם לא מחזיקים בעסק עם מכונות כבדות ויקרות, ככל הנראה זו תהיה ההלוואה הכי חשובה בחייכם. כיוון שכך, אתם חייבים להתייחס להלוואה במלוא הרצינות ולעשות כל שביכולתכם להקל על התשלומים השונים שלכם. אם אתם מתכננים לקחת משכנתא חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לבצע את התהליך לבד וכי ישנם יועצים שישמחו מאד לעזור לכם להפחית את התשלומים החודשיים.

תכנון נכון של המשכנתא

תכנון נכון של משכנתא מתחיל בהבנת הצורך האישי. הצורך האישי מורכב מסכום ההלוואה הנדרש, היכולת שלכם להחזיר את התשלומים והשינויים שצפויים בחייכם. אם אתם נמצאים בתחילת הדרך המשפחתית שלכם נוכל לשער שאתם מתכננים להגדיל את המשפחה ועם גדילה זו יכול להיות שההוצאות יגדלו ולכן בתכנון נכון של המשכנתא יש להתחשב בשינויים המשפחתיים הצפויים.

עזרה של יועץ מקצועי

יועץ מקצועי הוא יועץ אשר למד את התחום ומגיע אליו עם רקע והבנה פיננסית. התפקיד של היועץ הפרטי (בניגוד ליועץ משכנתא בבנק) הוא לשרת את האינטרסים של לקוחותיו בלבד ולכוון לנטילה של משכנתא בהחזר מינימלי. כדי להשיג את ההצעה הטובה ביותר היועץ יבצע הערכה אישית של הנוטלים, ינסה להבין מהם הצרכים שלהם, יערוך תכנון של המשכנתא ולאחר מכן יצא לבנקים ולחברות שנותנות משכנתאות לבצע מכרז עבור הנוטלים.

מכרז בין ספקי משכנתאות

היום לא רק הבנקים נותנים משכנתאות אלא גם חברות שאושרו לכך ולכן יש לבצע מכרזים בין הגורמים השונים ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר ללוקחי המשכנתאות. התוצאה של המכרזים צריכה להיות הפחתה של התשלום החודשי ולכן מומלץ מאד להתייחס לשלב זה ברצינות רבה.