Press "Enter" to skip to content

מכירת זהב – לא בכל מחיר ולא לכל אחד

אם יש לכם זהב בבית, בכל צורה שהיא, יכול להיות שיש לכם אוצר שאתם יכולים להפוך לכסף מזומן. אם יש לכם צורך בכסף מזומן או אם יש לכם זהב שאתם לא משתמשים בו ולא מרגישים שהוא נחוץ לכם, זה הזמן לבחון איך אם יכולים להפוך אותו לאוצר ממומש. מכירת זהב יכולה להיות פעולה פשוטה מאד עבורכם ואתם לא חייבים לחפש בין החנויות השונות מי יקנה מכם זהב. עם זאת, אתם צריכים לדעת למי כדאי למכור זהב וממי כדאי להיזהר.

למי תרצו למכור את הזהב?

מכירת זהב יכולה להיות משתלמת במיוחד, אך חייבים להקפיד על מספר כללי זהירות. בכל מקרה ישנם סימני אזהרה שאתם חייבים לשים לב אליהם. רצוי לשקול את התכשיטים מראש לפני שתגיעו לחנות, דרשו לקבל מזומן על המקום ואפשר גם להתמקח! (כמו בכל חנות).

סימני אזהרה שיכולים לעורר חשד

ישנם סימנים שיכולים להיות סימני אזהרה שמצביעים על כך שהעסק מולו אתם עומדים לא מתאים לבצע מכירת זהב ובין סימנים אלה נמצאים:

  • עסק ללא מקום – עסק שאין לו מקום שאפשר להגיע אליו יכול להעלות סימן אזהרה. העסק צריך שיהיה לו מבנה ואתם תוכלו להגיע אליו. עסק ללא מקום יכול להיעלם סתם כך פתאום ואתם לא תוכלו לבוא אליו בטענות או בקשות אם יהיו לכם.
  • הערכה כללית של הזהב – את הערכת הזהב יש לבצע במיומנות רבה ועסק שמעריך אותו באופן כללי לא יוכל לתת הערכה נכונה.
  • עסק שלא קונה את הזהב במזומן – חשוב לדעת כי מכירת זהב נעשית כמעט תמיד מול תשלום מזומן. אתם צריכים לדעת זאת וכך גם העסק שרוכש מכם את הזהב. אלא אם מדובר בעסקה גדולה מאד בה מועבר הכסף ישירות אל החשבון לפני שהזהב נמסר לידי הקונה.