Press "Enter" to skip to content

מי יכול לבצע מיחזור משכנתא?

כל מי שיש לו בית שהוא משלם עליו תשלומי משכנתא יכול לבחון אם התשלומים השונים הם הטובים ביותר עבורו ואם לא עדיף לו לשנות את התנאים ולעשות מיחזור משכנתא. המטרה של המיחזור היא להתאים לכל אחד את המשכנתא הטובה ביותר עבורו על ידי שינוי התנאים של המשכנתא, שינוי הריביות ועל ידי שינוי הסכום הכללי שנדרש למשכנתא. כל אחד יכול לבצע את המיחזור בעצמו או עם יועץ משכנתא שמומחה בתחום זה ויכול לבחון את ההצעות השונות הניתנות לה.

כיצד יועץ משכנתאות יכול לעזור בתהליך

התפקיד של יועץ המשכנתאות הוא לאפשר לכל אחד לקבל את המשכנתא הטובה ביותר עבורו ואין זה משנה אם הוא לוקח משכנתא חדשה או אם הוא רוצה לבצע מיחזור משכנתא. היועץ הוא בעל מקצוע שהתמחה בתחום והוא יכול לבצע כמה פעולות כולל:

  • בחינת המשכנתא הקיימת – יועץ המשכנתא יכול לבחון את המשכנתא הקיימת ולהמליץ לעשות מיחזור משכנתא או אם עדיף לוותר על התהליך. היועץ מומחה בתחום ויש לו כלים שמאפשרים לו לדעת אם המשכנתא הקיימת טובה או לא.
  • תכנון המשכנתא החדשה – מיחזור משכנתא מתבצע לאחר תכנון מוקפד של המשכנתא החדשה כך שתתאים למשפחה.
  • יציאה למכרזים – ממש כמו ביציאה ללקיחת משכנתא חדשה גם בביצוע מיחזור משכנתא אפשר לצאת למכרזים בין הגורמים השונים שנותנים משכנתאות לרבות בנקים וגופים פרטיים. יועץ המשכנתאות יכול לצאת למכרזים במטרה לאפשר למשפחה ליטול את המשכנתא הטובה ביותר עבורה.
  • בחירת המשכנתא הטובה ביותר – חשוב לציין כי יועץ המשכנתאות לא בוחר לבד איזו משכנתא מבין המשכנתאות השונות היא זו שתילקח, אך יש לו כלים מקצועיים לעזור לקבל את ההחלטה איזו משכנתא היא הטובה ביותר ולהמליץ למשפחה כיצד לפעול.