Press "Enter" to skip to content

מבחן טופל – ההכנה הדרושה

מבחן טופל הינו מבחן הבודק מיומנויות קריאה,שמיעה, דיבור וכתיבה בשפה האנגלית. המבחן מהווה את אחד מקריטריוני הקבלה למוסדות לימוד רבים בארצות דוברות אנגלית. במוסדות רבים ישנם ציוני סף אותן המועמד צריך לעבור, לכן חשוב להתכונן כראוי למבחן זה.

קורס הכנה

בישראל, ישנם מספר מכונים המקיימים קורסי הכנה עבור מבחן טופל, ומאמנים את התלמידים לענות בהצלחה ובמהירות על חלקי המבחן השונים. מרבית הקורסים נמשכים כחודשיים – שלושה וכוללים הרצאות פרונטליות, תרגול מעשי בכיתה ובבית ותרגול בחינות מלאות. בקורס רוכשים הסטודנטים מיומויות קריאה וכתיבה באנגלית, תוך שימת דגש על מבנה החיבור והרחבת אוצר המילים ומענה על שאלות באופן מהיר. הקורס עוזר לסטודנט לפתח מיומנויות דיבור, תוך שימת דגש על הגייה ברורה ושוטפת של מילים ומשפטים, ובנוסף, מסייע לסטודנט לתרגל האזנה לקטעי שמיעה, ולענות באופן מהיר על שאלות המבוססות על קטע שמיעה זה. נמצא שקורסים אלו משפרים את רמת ההצלחה של הנבחנים.

רכישת ערכות לימוד אונליין

אתר האינטרנט הרשמי של מבחני טופל מציע לרכישה מספר ערכות לימוד הכוללות בתוכן השתתפות בקורס אונליין, ותרגול מעשי של מבחני טופל מלאים, הכוללים מתן ציון לכל חלק במבחן וציון כללי. כמו כן, הערכות כוללות טיפים רבים להצלחה במבחן.

טיפים להכנה למבחן

הדבר החשוב ביותר בהכנה למבחן הינו התרגול היומיומי והשוטף של המיומנויות השונות בשפה האנגלית. אתר מבחן הטופל הרשמי מציע לנבחנים לתרגל כתיבה וקריאה באנגלית באופן יומיומי באמצעות כתיבת אימיילים או יומן וממליץ לקרוא מגזינים, עיתונים, ספרים ואתרי אינטרנט באופן שוטף במהלך תקופת הלימוד. כמו כן ממליץ האתר להאזין לכמה שיותר תכנים באנגלית. חשיפה זו לשפה תרחיב את אוצר המילים, כמו גם את הדיוק בהגיית המילים בשפה האנגלית. הכנה טובה לשלב הדיבור הינה תרגול רב ואימון עם אנשים שונים הדוברים את השפה.

קבלו טיפים – מבחן טופל